Για μία ακόμη χρονιά, οι μαθητές, οι σπουδαστές, το εκπαιδευτικό και το διοικητικό προσωπικό της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής τίμησαν, με ένα πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η οποία εορτάζεται κάθε 5η Ιουνίου.
Η Σχολή, από την ίδρυσή της, έχει θέσει στο «κάδρο» των προτεραιοτήτων της τον σεβασμό της φύσης, την κυκλική οικονομία, την αειφορία, την προστασία του περιβάλλοντος, τη βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ εργάζεται πάνω στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Μία από τις επιβλητικές δράσεις που ανάλαβε η Σχολή ήταν ένα εκπαιδευτικό εργαστήρι σε συνεργασία με το MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο πλαίσιο της 8ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, «ΓΕΩΚΟΥΛΤΟΥΡΑ». Το εργαστήρι με τίτλο «Reimagining the planet: a matter of Art! / Φανταζόμαστε ξανά τον πλανήτη μας με Τέχνη!» υλοποιήθηκε ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος. Αποτέλεσε την εναρκτήρια δράση με την οποία εγκαινιάζεται η πολυεπίπεδη συνεργασία ανάμεσα στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε διαδοχικά και στους δύο φορείς. Στην πρώτη φάση οι μικροί και μεγάλοι συμμετέχοντες, μέσω ενός παιχνιδιού αναζήτησης στις εκθέσεις που παρουσιάζονται στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ανακάλυψαν και σχολίασαν έργα τέχνης που αναδείκνυαν όψεις του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που αφήνει η ανθρώπινη δραστηριότητα στον πλανήτη. Στη δεύτερη φάση, είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν στο περιβάλλον της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής με την πρωτογενή ύλη του πηλού και να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε εικαστική πράξη. Τα έργα τους, φτιαγμένα από υλικά που αλλοιώνονται στο πέρασμα του χρόνου, όπως πηλό, άμμο και άχυρο, θα παραμείνουν στη Σχολή ώστε να αποτελέσουν πεδίο έρευνας και παρατήρησης για μαθητές και επισκέπτες και σταδιακά θα αποδομηθούν μέσα από τους μηχανισμούς και τις διαδικασίες της φύσης.
Στο πλαίσιο των εορτασμών, η βιβλιοθήκη «Δημήτρης και Αλίκη Περρωτή» ετοίμασε σύντομο βίντεο, στο οποίο παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο συμβάλλει στην εξοικονόμηση πόρων. Τα κείμενα βασίζονται στις θέσεις που προτείνει η Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων Βιβλιοθηκών και Ιδρυμάτων (International Federation of Library Associations and Institutions) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον.
Στον Παιδικό Σταθμό, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αναπτύσσονται συζητήσεις που θίγουν διάφορα περιβαλλοντικά ζητήματα. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο των βιωματικών προγραμμάτων εφαρμόζονται με τους μαθητές πρακτικές, οι οποίες προάγουν την ασφάλεια, τη φροντίδα του πλανήτη και την προστασία του περιβάλλοντος γενικότερα.
Οι μικροί μαθητές λοιπόν, παρέα με τον RobotGreen, το χάρτινο ρομπότ με την πράσινη κεραία, ταξίδεψαν στον κόσμο της "Πράσινης Συν-Είδησης", δηλαδή της ευαισθητοποίησης και της δράσης για ένα «Πράσινο Περιβάλλον»! Μια από τις θεματικές ενότητες που κίνησαν το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν το Compost. Ενημερώθηκαν για τη διαδικασία και τα στάδια που ακολουθεί η κομποστοποίηση και έλαβαν δράση! Τοποθέτησαν ένα ξεχωριστό μικρό δοχείο σε κάθε τάξη και όλο τον χρόνο έριχναν εκεί όλα τα οργανικά απόβλητα που παράγονται καθημερινά στον χώρο μιας σχολικής τάξης. Φλούδες από φρούτα, τσόφλια αυγού, υπολείμματα φαγητών, τα οποία φυσικά μπορούν να κομποστοποιηθούν και στο τέλος της ημέρας τα μετέφεραν στον κομποστοποιητή του σχολείου. Το αποτέλεσμα ήταν ένα εξαιρετικά θρεπτικό λίπασμα για τα λαχανικά του σπιτικού λαχανόκηπου ή τα λουλούδια εσωτερικού και εξωτερικού χώρου.
Στο νηπιαγωγείο και στο πλαίσιο του project «Πράσινες γωνιές της γειτονιάς μου» που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς, οι μαθητές ασχολήθηκαν με θέματα οικολογικής συνείδησης. Την Παγκόσμια Ημέρας Περιβάλλοντος ολοκληρώθηκαν οι δράσεις σε διάφορους χώρους του campus, στους οποίους οι μαθητές κλήθηκαν να εφαρμόσουν όσα έμαθαν στην τάξη ενώ οι μαθητές απόλαυσαν και μια εκδρομή στα Πλατανάκια.
Οι μαθητές της Γ δημοτικού δημιούργησαν έργα τέχνης εμπνευσμένα απ' το κίνημα της Land Art. Μετά από μια βόλτα στο campus της Σχολής συγκέντρωσαν υλικά της φύσης και στη συνέχεια τα επέστρεψαν σε αυτή μέσα από εικόνες που φαντάστηκαν και υλοποίησαν με τα φυσικά υλικά ως μέσο έκφρασης. Η δράση είχε ως στόχο να βιώσουν την άρρηκτη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον και τον ήπιο αλλά και γεμάτο σεβασμό τρόπο με τον οποίο μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μ' αυτό.
Επίσης, για μία ακόμη χρονιά το Europe Direct Κεντρικής Μακεδονίας (με φορέα Υποδοχής το Perrotis College - Αμερικανική Γεωργική Σχολή), συμμετείχε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πάρκο των Κήπων του Πασά και συνδιοργανώθηκε από τον Δήμο Θεσσαλονίκης τη ΧΑΝΘ, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού - Παράρτημα Θεσσαλονίκης, το 7ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και τη Γ’ δημοτική Κοινότητα. Περιλάμβανε φύτευση δένδρων και αρωματικών φυτών, τοποθέτηση ταυτότητας QR στα δένδρα του πάρκου, παιχνίδια στο πάρκο – κατασκευή και τοποθέτηση ταϊστρών για πουλιά, διανομή ετησίων ανθοφόρων φυτών στους συμμετέχοντες και στους επισκέπτες του πάρκου, καθώς και τη δράση «Βάζω χρώμα στο σχολείο», κατά τη διάρκεια της οποίοας μαθητές έβαψαν και ζωγράφισαν τους χώρους του 7ου ΓΕΛ.