ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ   /   Νέα & Εκδηλώσεις   /   Νέα
Νέα
Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
23. 10. 2020

Με ενδιαφέρουσες δράσεις βασισμένες στη μέθοδο "project" άρχισε η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Με τη μέθοδο αυτή, οι μαθητές ερευνούν - με τη συμπαράσταση των εκπαιδευτικών και όχι με την καθοδήγηση- το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει και τους έχει ανατεθεί. Συγκεκριμένα:

Οι μαθητές της Β’ τάξης, γνώρισαν τον κόσμο των κόμικς μέσα από μια γνωστή ιστορία με ήρωες τον Αστερίξ και τον Οβελίξ. Ήρθαν σε επαφή με τον τρόπο που φτιάχνονται τα κόμικς, διάβασαν και στο μάθημα της θεατρικής αγωγής τα δραματοποίησαν. Έπειτα, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουν τα δικά τους κόμικς, αφού εξασκήθηκαν στην τεχνική του σχεδιασμού στο μάθημα των εικαστικών, με ήρωες τους εαυτούς τους, αλλά και να συνεχίσουν την ιστορία του Αστερίξ και του Οβελίξ βάζοντας περισσότερη φαντασία στην εξέλιξή της. Η διατροφολόγος Δάφνη Νταλάπα, συζήτησε διαδικτυακά τις διατροφικές συνήθειες του Οβελίξ. Όταν τα παιδιά ανακάλυψαν ότι ο Οβελίξ ήπιε μαγικό ζωμό και έγινε τοσοδούλης, ανέλαβαν δράση να φτιάξουν έναν δυναμωτικό ζωμό, ώστε να τον επαναφέρουν. Σε μια βόλτα στο campus μάζεψαν βότανα, όπως λουίζα και φασκόμηλο, για τη συνταγή τους. Σε ομάδες τα παιδιά έτριψαν και ανακάτεψαν πολλά βότανα και, αφού τα έβρασαν, ο μαγικός ζωμός τους ήταν έτοιμος!

Οι μαθητές της Γ’ τάξης, άρχισαν να ασχολούνται με το πρώτο project της χρονιάς με τίτλο «Παιδιά ενωθείτε, στο σχολείο οργανωθείτε!». Μετά από συζήτηση κατέγραψαν από έναν κανόνα ο καθένας και η καθεμιά και αφού συμφώνησαν όλοι και όλες, ανήρτησαν την αφίσα με τους κανόνες που θα ισχύουν για φέτος! Επίσης, «επισκέφτηκαν» μέσα από φωτογραφίες και αφηγήσεις σχολεία του παρελθόντος, τα σχολεία των γονέων, των παππούδων και των γιαγιάδων! Και αφού απέκτησαν εικόνα για τα παλιά σχολεία, ανέλαβαν δράση, έγιναν δημοσιογράφοι και πήραν συνέντευξη από μέλη της οικογένειάς τους, με σκοπό να αντλήσουν πληροφορίες και να συγκρίνουν τα σχολεία του τότε και του τώρα.  Βγήκαν στο campus και φωτογράφισαν όλα τα σχολεία που υπάρχουν σε αυτό. Για να εμπλουτίσουν την έρευνα επισκέφθηκαν την κεντρική Βιβλιοθήκη, όπου η προϊστάμενή της, Δαμιάνα Κουτσομίχα, τους παρουσίασε την ιστορία των κτηρίων που σήμερα αποτελούν τα σχολεία της ΑΓΣ.

Το project των μαθητών της Δ’ τάξης είχε τίτλο: «Μασκοφόροι ήρωες στο σχολείο!». Μπαίνοντας στον ρόλο των ηρώων, τα παιδιά εμπνεύστηκαν από διάσημους υπερήρωες των κόμικ και κατέγραψαν τις δικές τους ηρωικές πράξεις που κάνουν καθημερινά και βοηθούν στη διατήρηση της υγιεινής στον χώρο του σχολείου. Ετοίμασαν παρουσιάσεις και τις μοιράστηκαν με την υπόλοιπη τάξη, φροντίζοντας να τηρούν τους κανόνες του διαλόγου. Εφαρμόζοντας τις δεξιότητες των Leaders που είχαν αναλάβει την περυσινή χρονιά, αποφάσισαν να βοηθήσουν και τις υπόλοιπες τάξεις να εφαρμόζουν καθημερινά τα πρωτόκολλα ασφαλείας και υγιεινής. Έτσι, έφτιαξαν αφίσες με συμβουλές, καθώς και σημάδια, για να θυμίζουν σε όλους να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας! Μέτρησαν τις αποστάσεις με τις μεζούρες τους και τα κόλλησαν σε διάφορα μέρη του σχολείου! Σειρά είχαν οι πειραματισμοί! Οι μασκοφόροι ήρωες πραγματοποίησαν πειράματα για να ελέγξουν την αποτελεσματικότητα της μάσκας, καταγράφοντας τις παρατηρήσεις τους σε φύλλο εργασίας. Στο τέλος σύγκριναν τα αποτελέσματα με τις υπόλοιπες ομάδες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μάσκα, σε συνδυασμό με την κατάλληλη απόσταση, είναι άκρως αποτελεσματική στην προστασία μας από τα σταγονίδια των άλλων.

Η ενέργεια ήταν ο βασικός πυρήνας της 1ης θεματικής ενότητας με την οποία ασχολήθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης. Τα παιδιά, αφού γνώρισαν τις διαφορετικές μορφές ενέργειας, ήρθαν σε επαφή με τις πηγές της και μέσα από ένα παιχνίδι εντοπισμού, έγιναν «ντεντέκτιβ ενέργειας». Και επειδή η ενέργεια … έχει ήχο, πραγματοποίησαν έναν ηχοπερίπατο στο μάθημα της Μουσικής στο οποίο κατέγραψαν ήχους της φύσης, αλλά και των μηχανών. Μέσα από αυθεντικά κείμενα στο μάθημα της Γλώσσας, τα παιδιά προβληματίστηκαν για τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Δεν έμειναν όμως μόνο στη θεωρία, πέρασαν και στην πράξη. Σε συνεργασία με τη STEM coordinator κατασκεύασαν τους ηλιακούς φούρνους, μια αυτοσχέδια συσκευή, που εκμεταλλεύεται την πιο σημαντική πηγή ενέργειας, τον ήλιο. Ταυτόχρονα, ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από το πρόβλημα της σπατάλης ενεργειακών πόρων και την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας και δημιούργησαν πανέξυπνα επιτραπέζια παιχνίδια για να αφυπνίσουν και τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης δούλεψαν πάνω στην πρώτη θεματική τους ενότητα με τίτλο "Ταξιδεύοντας στη δική μας Ιθάκη". Από τις πρώτες κιόλας μέρες, κατά την επιστροφή τους στο σχολείο, τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους βαλίτσες για το ταξίδι αυτό, βάζοντας μέσα όλα όσα πίστεψαν ότι θα ήθελαν να κουβαλήσουν τη φετινή χρονιά. Με τον τρόπο αυτό αναδύθηκαν οι πρώτες σκέψεις, οι αγωνίες, η ψυχική διάθεση και η εκάστοτε οπτική γωνία, αναφορικά με το ιδιαίτερο «ταξίδι» 2020-2021. Στο μάθημα της Γλώσσας, και αφού μελέτησαν ιδιαίτερα κείμενα σχετικά με τα ταξίδια και τις διάφορες διεξόδους που προσφέρουν περιηγήθηκαν στο campus, εντοπίζοντας και φωτογραφίζοντας τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος προκειμένου να ετοιμάσουν σχετικές ηλεκτρονικές παρουσιάσεις.  Στα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Ιστορίας, μελέτησαν το σχήμα της γης και το πώς μέσα στο πέρασμα του χρόνου αυτό διαφοροποιήθηκε στις αντιλήψεις των ανθρώπων ανάλογα με τις αντίστοιχες γεωγραφικές ανακαλύψεις. Σημείο στο οποίο τα παιδιά στάθηκαν και μελέτησαν ήταν οι αντιφατικές απόψεις σχετικά με αυτό το ζήτημα, αλλά και η αντιμετώπιση του Γαλιλαίου όταν παρουσίασε τις δικές του, ανήκουστες για την εποχή, θέσεις. Τη Δίκη του Γαλιλαίου τα παιδιά τη μελέτησαν, τη σχεδίασαν και τέλος, τη δραματοποίησαν σε ομάδες. Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η ενασχόληση με το ποίημα του Κ. Π. Καβάφη «Ιθάκη». Τα παιδιά αφού μελέτησαν αναλυτικά τον κάθε στίχο, συζητώντας σχετικά με τη σημασία που αναδύουν για τη ζωή, τους στόχους και την καθημερινότητα, γνώρισαν βασικά στοιχεία της ζωής και του έργου του ποιητή. Τέλος, εμπνευσμένοι από τους στίχους που μίλησαν στην καρδιά τους, εικονογράφησαν τα συναισθήματά τους, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την αξία της «προσωπικής Ιθάκης», του προορισμού, του στόχου, αλλά και της ίδιας της διαδρομής του ταξιδιού.

Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
Εφαρμογές της μεθόδου project στο Δημοτικό Σχολείο
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-20 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!