Ήρθε η ώρα να κάνουμε εισαγωγή στο τρίτο και τελευταίο για φέτος περιβαλλοντικό πρόγραμμα της Β' τάξης, τη Βιοποικιλότητα. Καθώς πρόκειται για δύσκολη έννοια, ξεκινήσαμε βιωματικά κάνοντας παρατήρηση στη φύση! Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο ή των τριών.
Σε κάθε ομάδα δόθηκαν τα απαραίτητα υλικά: ένα στεφάνι οριοθέτησης χώρου, ένας μεγεθυντικός φακός, μία φόρμα συλλογής δεδομένων και ένα μολύβι. Αφού εξηγήσαμε τις οδηγίες, βγήκαμε στο πεδίο! Κάθε ομάδα οριοθέτησε το χώρο δουλειάς της και ανέλαβε να παρατηρήσει και να καταγράψει τα φυτά και τα ζώα που ζουν εκεί. Η παρατήρηση έπρεπε να είναι πολύ προσεκτική, καθώς τα περισσότερα από αυτά ήταν πολύ μικρά!
Τα παιδιά κατέγραψαν πλήθος φυτών και ζώων, μια ποικιλία ζωής ή, όπως την ονομάσαμε σήμερα, βιοποικιλότητα! Κάναμε μια σύντομη συζήτηση και καταλήξαμε ότι η ποικιλία των φυτικών και ζωικών ειδών είναι απαραίτητη στη φύση: το καθετί έχει το ρόλο και τη λειτουργία του. Τέλος, γνωρίσαμε δύο καινούριες έννοιες: τη χλωρίδα (τα φυτά) και την πανίδα (τα ζώα), μιλήσαμε για τις διαφορές και τις ομοιότητές τους.