Στο πλαίσιο του καινοτόμου βιωματικού προγράμματος “Υγιεινή διατροφή” στη Δ' τάξη πραγματοποιήσαμε διαθεματική δράση και από μαθητές γίναμε...ντετέκτιβς! Ο ύποπτος που αναζητούσαμε ήταν η ζάχαρη! Πήραμε συσκευασίες επεξεργασμένων τροφίμων, έχοντας στη διάθεσή μας έναν κατάλογο με τα πιο κοινά ονόματα σακχάρων που εντοπίζουμε στα τρόφιμα. Διαβάσαμε λοιπόν τις συσκευασίες μας και εντοπίσαμε ποια είδη ζάχαρης υπάρχουν σε κάθε τρόφιμο. Κρατήσαμε σημειώσεις στα φυλλάδιά μας και καταγράψαμε την ποσότητα ζάχαρης ανά 100 γραμμ. τροφίμου. Έπειτα μπήκαν στο παιχνίδι και τα μαθηματικά! Γνωρίζοντας ότι ένα κουταλάκι ζάχαρης είναι 5 γραμμ. υπολογίσαμε πόσα κουταλάκια ζάχαρης υπάρχουν σε 100 γραμμ. προϊόντος.
Έπειτα, μελετήσαμε την ποσότητα ζάχαρης που περιέχεται σε ένα ποτήρι φυσικού χυμού, σε ένα ποτήρι νέκταρ και σε ένα ποτήρι από φρουτοποτό που κυκλοφορεί στο εμπόριο. Παρασκευάσαμε τα τρία είδη χυμού, έχοντας συγκεκριμένες αναλογίες περιεκτικότητας νερού, χυμού και ζάχαρης για κάθε ένα. Δοκιμάσαμε τα τρία είδη και μοιραστήκαμε τις εντυπώσεις μας!