Πώς πρέπει να είναι ένας σωστός δημοσιογράφος; Πόσο γρήγορα ταξιδεύουν οι ειδήσεις και τι γίνεται με τα ¨ψεύτικα¨ νέα; Οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης, υλοποίησαν με επιτυχία το project με τίτλο «Μικροί δημοσιογράφοι εν δράσει».
Πώς διαδίδονταν παλιά τα νέα και πόσο δύσκολο ήταν να αποτυπωθούν τα γράμματα σε χαρτί; Η δημιουργία χειροποίητων σφραγίδων και η μέθοδος της χαρακτικής μέσα από το μάθημα των Εικαστικών βοήθησαν τους μικρούς μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την τυπογραφία και να κατανοήσουν την τεχνολογική εξέλιξη.
Η επίσκεψη στο τυπογραφείο ¨Χρωμοτύπ¨ κίνησε το ενδιαφέρον των παιδιών και κάπως έτσι ξεκίνησε… η έρευνα! Τελικός στόχος; Η δημιουργία και σύνθεση της δικής τους σχολικής εφημερίδας.
Πριν απ’ αυτό όμως, έπρεπε να συλλεχθεί το κατάλληλο υλικό. Εφημερίδες, περιοδικά και άρθρα με περιβαλλοντικό περιεχόμενο έφταναν βροχή στο σχολείο! Οι μικροί δημοσιογράφοι κατάφεραν να επεξεργαστούν εφημερίδες και περιοδικά και να γράψουν άρθρα, εστιασμένα σε θέματα της δικής τους καθημερινής σχολικής ζωής. Θεώρησαν έτσι σημαντική τη διάδοση της είδησης ότι παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με άγρια πτηνά!
Στην πορεία, είχαν την ευκαιρία να φιλοξενήσουν στην τάξη τους τον δημοσιογράφο κύριο Αντώνη Ρεπανά και να μάθουν από πρώτο χέρι μυστικά και τεχνικές της δημοσιογραφίας. Φυσικά δεν παρέλειψαν να πάρουν και μία συνέντευξη από τον ίδιο! Συνεντεύξεις όμως πήραν σιγά σιγά και από όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, με στόχο να τις εντάξουν στην εφημερίδα τους.
Μια εφημερίδα περιέχει και προτάσεις … βιβλίων! Έτσι τα παιδιά έφεραν το αγαπημένο τους βιβλίο και ετοίμασαν όμορφες βιβλιοπαρουσιάσεις μέσω της εφαρμογής bookcreator.
Οι εφημερίδες όμως δεν είναι μόνο για να τις διαβάζουμε! Και τελικά τα νέα μπορούν να γίνουν και «τρισδιάστατα»! Οι μικροί δημοσιογράφοι ολοκλήρωσαν το project με μια δράση αρχιτεκτονικής. Έφτιαξαν εντυπωσιακές γεωδαιτικές κατασκευές χρησιμοποιώντας φύλλα εφημερίδας.