ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Progect Δ’ τάξης: Εγώ κι εσύ … μαζί!
15. 02. 2022

Progect Δ’ τάξης: Εγώ κι εσύ … μαζί!

Στο πλαίσιο της θεματικής μας ενότητας «Εγώ κι εσύ … μαζί» ασχοληθήκαμε με τις πολλές και διαφορετικές ιστορίες των συμμαθητών και των συμμαθητριών μας και όχι μόνο. Προσπαθήσαμε να μάθουμε τις ιστορίες παιδιών από διαφορετικές περιοχές και εποχές!

Αρχικά, ξεκινήσαμε με τις δικές μας αγαπημένες ιστορίες! Κάθε μαθητής και κάθε μαθήτρια παρουσίασε μια αγαπημένη του φωτογραφία και διηγήθηκε την ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτήν. Άλλωστε, όπως όλοι γνωρίζουμε, μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις…

    

 

Όταν ολοκληρώσαμε τις διηγήσεις μας, κατασκευάσαμε σε ομάδες τα δικά μας posters!

 

 

Πέρα όμως από τις δικές μας ιστορίες, αρχίσαμε να μαθαίνουμε ιστορίες και άλλων παιδιών, δίνοντας έμφαση στα δικαιώματα όλων μας!

Πρώτη στάση, οι ιστορίες των παιδιών με αναπηρίες...

Οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες μας ασχολήθηκαν με το σύστημα γραφής των τυφλών, το σύστημα Braille. Είδαμε το ελληνικό αλφάβητο, τα σημεία στίξης και τους αριθμούς και προσπαθήσαμε να γράψουμε τις δικές μας φράσεις στο χαρτί, χρησιμοποιώντας πλαστελίνη!

 

 

Επιπλέον, είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε -έστω και λίγο- τη νοηματική γλώσσα! Τις τάξεις μας επισκέφτηκε η κυρία Στέλλα Παναγιωτοπούλου, εκπαιδευτικός του Σχολείου μας, και μας έδειξε το δακτυλικό αλφάβητο καθώς και μερικές λέξεις/ εκφράσεις στη νοηματική γλώσσα.

 

 

Φυσικά με στόχο πάντα την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών, πραγματοποιήσαμε μια διαδικτυακή συνάντηση με την οργάνωση KINITRO, η οποία είναι εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Ίδρυμα Νεολαίας & Δια βίου Μάθησης. Στο πλαίσιο αυτό, συζητήσαμε για τη σημασία του εθελοντισμού, την ενεργή συμμετοχή και ήρθαμε αντιμέτωποι με “προκλήσεις” προκειμένου να αναπτύξουμε την κριτική μας σκέψη απέναντι στο ζήτημα της αναπηρίας.

 

Με αφορμή την επαφή μας με δύο «άγνωστους» κώδικες επικοινωνίας διαβάσαμε το παραμύθι «Γεια σου, Καμηλοπάρδαλη» της Ιουάσα Μεγκούμι. Αυτή τη φορά, με βοηθούς δύο ζώα από διαφορετικές ηπείρους, την Καμηλοπάρδαλη και τον Πιγκουίνο, προσεγγίσαμε τα μυστήρια που κρύβει η επικοινωνία και τις παρερμηνείες που μπορεί να υπάρχουν…

Τα συμπέρασματα; Η φιλία, η αποδοχή και η γνώση είναι ΔΥΝΑΜΕΙΣ!

  

 

Τέλος, ασχοληθήκαμε εκτενώς με το παραμύθι «Η κούκλα που ταξίδευε», της Αλεξάνδρας Μητσιάλη. Eπεξεργαστήκαμε το παραμύθι σκοπό να κατανοήσουμε σε βάθος τα κοινωνικά μηνύματα που παρουσιάζει… Συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και τον τρόπο ζωής που μπορεί να έχουν τα παιδιά του κόσμου, την παιδική εργασία και θυμηθήκαμε τα δικαιώματα των παιδιών! Στο τέλος, συντάξαμε τις δικιές μας περιλήψεις με στόχο να ενημερώσουμε και άλλες τάξεις για το παραμύθι αυτό!

 

      

 

Τελικά, τι συμβαίνει με τα δικαιώματα των παιδιών; Μοιάζουν οι ιστορίες μας; Γιατί;

Αυτές οι ερωτήσεις, αυτό το «Γιατί» μας προβλημάτισε συχνά… Σίγουρα, η συγκεκριμένη θεματική ενότητα είχε να μας διδάξει πολλά! Πλέον, είμαστε σοφότεροι από πριν!

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-22 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!