ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Β' τάξης: Κόκκινη κλωστή μπερδεμένη!
04. 12. 2020

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης, πραγματοποίησαν ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών, υλοποιώντας το project με τίτλο «Κόκκινη κλωστή μπερδεμένη». Καθ’ όλη τη διάρκεια του project, διάβασαν και επεξεργάστηκαν κλασικά παραμύθια.

 Μέσα από τα κείμενα, διδάχθηκαν γραμματικά φαινόμενα. Τα Μαθηματικά «μπλέχτηκαν» στο μάθημα της Γλώσσας, όπως στο παραμύθι του Τζακ και της φασολιάς. Τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν συναλλαγές με νομίσματα του ευρώ, βοηθώντας τον Τζακ στις αγορές του. Ακόμη, προσπάθησαν να φτιάξουν την πιο ψηλή φασολιά με αντικείμενα όπως λέγκο, βιβλία και να τη μετρήσουν!

Στο παραμύθι της Ραπουνζέλ, εφηύραν τρόπους διαφυγής από τον πύργο, κατασκευάζοντας γέφυρες και τροχαλίες. Έγραψαν γράμματα στη Ραπουνζέλ και έφτιαξαν τα δικά τους κάστρα και τα ένωσαν.

Διαβάζοντας την ιστορία του Χάνσελ και της Γκρέτελ, τα παιδιά έφτιαξαν τα δικά τους σπίτια από ζαχαρωτά. Στην παραγωγή γραπτού λόγου κλήθηκαν να γράψουν μια παράγραφο για το πως φαντάζονται το δικό τους ζαχαρόσπιτο!

Περνώντας στο παραμύθι «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι, τα παιδιά εξασκήθηκαν στα μοτίβα και έφτιαξαν τα δικά τους μοτίβα με πολλές στρώσεις όπως τα παπλώματα του παραμυθιού.

Στο παραμύθι με τα Τρία Μικρά Γουρουνάκια, συνάντησαν τόσο τη γεωμετρία όσο και την αρχιτεκτονική, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας τα τρία σπίτια της ιστορίας με υλικά όπως: μακαρόνια, λέγκο, αλουμινόχαρτα κα. 

Φύσηξαν δυνατά ώστε να διαπιστώσουν πιο σπιτάκια από τα τρία ήταν το πιο γερό. Πραγματοποιήθηκε φιλαναγνωσία γνωρίζοντας μια άλλη εκδοχή της ιστορίας, “Τα τρία μικρά λυκάκια”. Συζητήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές.

 

Με τον ίδιο τρόπο συνεχίσαμε  την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας. Τα παιδιά κατασκεύασαν πινακίδες για να τη βοηθήσουν να φτάσει με ασφάλεια στο σπίτι της γιαγιάς της. Ακόμη, έφτιαξαν χάρτες για να μη χαθεί και πέσει στα χέρια του λύκου.

Ο λύκος είναι πάντα κακός; Την απάντηση μας την έδωσε το project ψηφιακού γραμματισμού όπου επισκέφτηκε την ψηφιακή μας τάξη η κυρία Έφη Ανδρεάδου και μας διάβασε το παραμύθι « Ο λύκος ξαναγύρισε». Στόχος του παραμυθιού ήταν να καταλάβουν την παραπλάνηση στα ΜΜΕ, τα fake news, τη διαφορετική αντίληψη πραγματικότητας ανάλογα με την προσλαμβάνουσα εικόνα. Και το πιο σημαντικό; Όταν έχουν μια πληροφορία στα χέρια τους να ψάχνουν πρώτα αν είναι αληθινή.

Τα παιδιά επεξεργάστηκαν όλες τις πληροφορίες και έφτιαξαν την εφημερίδα του λύκου σε ομάδες όπως θα ήθελε ο ίδιος να τον βλέπουν.

Το project έκλεισε με το παιχνίδι «Μάντεψε ποιος» με ήρωες παραμυθιών.

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-21 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!