ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Ε' Τάξης: Ταξίδι στον μαγικό κόσμο του βιβλίου
09. 04. 2021

Τα έχουν χαρακτηρίσει ως «ανοιχτά παράθυρα στον κόσμο» (Τ. Λειβαδίτης), «φίλους γενναιόδωρους» (Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου),   αλλά και ως τους «τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος» (Ρ. Ντεκάρ). Πρόκειται για τα βιβλία, που αποτέλεσαν και το βασικό θέμα του project υλοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τόσο στη δια ζώσης, όσο και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Με αφορμή την αντίστοιχη θεματική ενότητα της Γλώσσας, τα παιδιά παρουσίασαν τα αγαπημένα τους βιβλία στους συμμαθητές τους , ενώ μελέτησαν τα βιογραφικά σημειώματα των συγγραφέων αναζητώντας στοιχεία από τα βιώματα των συγγραφέων στον τρόπο γραφής τους. Δεν έμειναν όμως μόνο εκεί! Θέλοντας να γίνουν και οι ίδιοι μικροί και μικρές συγγραφείς, σε συνεργασία με τις εκδόσεις Μεταίχμιο παρακολούθησαν ένα online εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής για παιδιά και εφήβους. Με εργαλεία τα κόλπα και τις ιδέες του αγαπημένου Ιταλού συγγραφέα Τζάνι Ροντάρι, και του κλασικού βιβλίου του ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, τα παιδιά απελευθέρωσαν την επινοητική τους ικανότητα και διασκέδασαν ταξιδεύοντας με τη φαντασία τους.

Τα βιβλία όμως έχουν τον φυσικό τους χώρο και ήδη από το 3.000 π.Χ. αυτός είναι οι Βιβλιοθήκες. Με την πάροδο των χρόνων οι Βιβλιοθήκες εξελίχθηκαν, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν ψηφιοποιήσει τα αρχεία τους και έχουν διευρύνει τις υπηρεσίες τους. Οι μαθητές μας σε μια επίσκεψή τους σε μια «πραγματική» Βιβλιοθήκη, όπως η Βιβλιοθήκη Dimitris & Aliki Perrotis που λειτουργεί στην Α.Γ.Σ., είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το επάγγελμα του βιβλιοθηκονόμου. Οι – πάντα φιλόξενες – κ. Φωτεινή και κ. Δαμιάνα, εξήγησαν αναλυτικά στα παιδιά το σύστημα ταξινόμησης Dewey, αλλά και το πώς γίνεται η αναζήτηση και η καταχώρηση των βιβλίων στο ψηφιακό σύστημα δανεισμού της Σχολής. Τα παιδιά είχαν στη συνέχεια την ευκαιρία να γίνουν τα ίδια για λίγο βιβλιοθηκονόμοι και να δοκιμάσουν να κάνουν εργασίες καταλογογράφησης.

Μια Βιβλιοθήκη όμως για να είναι ελκυστική, πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένη, ώστε να σε προδιαθέτει θετικά για να καθίσεις και να διαβάσεις. Έχοντας αυτό στο μυαλό τους, οι μαθητές μας σε συνεργασία με την κα Πολύζου Χρύσα, υπεύθυνη του προγράμματος Παιδικής Αρχιτεκτονικής, είχαν την ευκαιρία να δουν πρωτότυπες Βιβλιοθήκες από όλον τον κόσμο, να τις αξιολογήσουν και σκεφτούν πώς θα ήταν για τα ίδια μια ιδανική Βιβλιοθήκη. Οι ιδέες τους πήραν σάρκα και οστά κατασκευάζοντας μακέτες με απλά υλικά που για άλλη μια φορά μας εντυπωσίασαν.

Οι δράσεις στο πλαίσιο του συγκεκριμένου project κορυφώθηκαν στις 2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, οπότε και οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις αρχές της δημιουργικής γραφής, αλλά και να συναντήσουν μέσα από τις διαδικτυακές τους τάξεις τον συγγραφέα Στέφανο Παπαδόπουλο, με τον οποίο είχαν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση!

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-21 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!