ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Δ' τάξης: Φώτα, αυλαία, θέατρο ... πάμε!
12. 03. 2021

Στην αρχή της ενότητας και με αφορμή τα αντίστοιχα κείμενα στη Γλώσσα, έγινε ανάγνωση αποσπάσματος της κωμωδίας του Αριστοφάνη «Όρνιθες», σε διασκευή του Τ. Αποστολίδη και σκίτσα του Γ. Ακοκαλίδη. Έτσι, γνώρισαν τα βασικά χαρακτηριστικά μιας αρχαίας θεατρικής παράστασης και παρατήρησαν τις ομοιότητες και τις διαφορές με τις σύγχρονες παραστάσεις. 

Έχοντας εμπνευστεί από ένα κείμενο με θέμα το θέατρο του θεού Διονύσου στην Αθήνα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και αναζήτησαν πληροφορίες για διάφορα αρχαία θέατρα της Ελλάδας! Η Επίδαυρος, η Δωδώνη και το Δίον είναι μερικά μόνο από τα θέατρα που παρουσιάστηκαν, ενώ στο τέλος τα παιδιά εντόπισαν τις τοποθεσίες τους στον χάρτη.

Αφού γνώρισαν τη δομή ενός αρχαίου θεάτρου, σειρά είχαν τα σκηνικά και πιο συγκεκριμένα, οι μάσκες! Ως απαραίτητο στοιχείο για μια αρχαία παράσταση, δεν θα μπορούσε να λείπει από τη θεματική μας ενότητα! Φυσικά, τα παιδιά έβαλαν την προσωπική τους πινελιά σε κάθε μάσκα που έφτιαξαν.

Η γνωριμία μας με τον Αριστοφάνη επεκτάθηκε και στο γνωστό έργο του «Ειρήνη» αλλά και στον «Πλούτο». Διαβάστηκαν τα βιβλία σε διασκευή της Σ. Ζαραμπούκα και συζητήθηκε το νόημα των κειμένων. Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν να δραματοποιήσουν τα δύο έργα! Οι προετοιμασίες ήταν πυρετώδεις: μοιράστηκαν οι ρόλοι, έγιναν πολλές πρόβες και οργάνωσαν τα απαραίτητα σκηνικά! Το αποτέλεσμα ήταν συγκλονιστικό!

Ο ηθοποιός αποτελεί το κέντρο μιας θεατρικής παράστασης. Έτσι, τα παιδιά πήραν συνέντευξη από έναν ηθοποιό του θεάτρου και της τηλεόρασης, τον κ. Τριαντάφυλλο Δελή! Επισκέφτηκε διαδικτυακά τις τάξεις μας και συνομίλησε με τα παιδιά, απαντώντας σε όλες τις απορίες τους για το επάγγελμα του ηθοποιού και την εμπειρία του.

Σε σύνδεση με το μάθημα της Mουσικής, τα παιδιά αρχικά γνώρισαν την όπερα και τις βασικές αρχές της. Με την καθοδήγηση της μουσικού της Α.Γ.Σ. κ. Δήμητρας Μπαντέκα, τα παιδιά ασχολήθηκαν με το μιούζικαλ και έμαθαν να παίζουν τη μελωδία από το έργο «Το φάντασμα της όπερας». Την προσπάθεια τους αυτή, ολοκλήρωσε η συνέντευξη που πραγματοποίησαν απευθυνόμενοι στη Νικολέτα Καπετανίδου, που εργάζεται ως λυρική σοπράνο στην όπερα της Φλωρεντίας, και απάντησε όλες τις απορίες και τους προβληματισμούς τους.

Αφού ολοκληρώθηκε η μελέτη του θεάτρου, τα παιδιά ξεκίνησαν να ερευνούν τον κινηματογράφο. Παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από διάφορες στιγμές από την εξέλιξη του κινηματογράφου και συζητήθηκαν οι ομοιότητες και οι διαφορές. Κι επειδή στη μέση περίπου της θεματικής μας ενότητας ξεκίνησαν τα διαδικτυακά μαθήματα, ο κινηματογράφος μπήκε στα σπίτια μας, σε συνδυασμό με μια λαχταριστή δράση μαγειρικής! Με την πολύτιμη βοήθεια και τις εξαιρετικές συνταγές της διαιτολόγου του σχολείου μας κ. Δάφνης Νταλάπα, τα παιδιά ετοίμασαν σνακ που μπορούν να καταναλώσουν στο σινεμά. Γονείς, παιδιά και δασκάλες μπήκαν στις κουζίνες τους και μαγείρεψαν σπιτικά bake rolls με πολύχρωμα dip! Το παντζάρι, η πάστα ελιάς, το καρότο και το γιαούρτι έφτιαξαν μερικούς υπέροχους γευστικούς συνδυασμούς. Έτσι, οργανώθηκαν οι οικογενειακές βραδιές σινεμά!

A spark of enthusiasm was created when fourth graders were introduced to narrative writing. The spark became a blaze when they added a little magic to that and discovered fairy tales. Their love of stories manifested in their writing and then translated in the big screen and the stage. First, they became directors and screenwriters of funny original stories and proudly presented their work with a creative storytelling app. Finally, they added a twist in classic fairy tales, they fractured them and acted them out enthusiastically.  

Στο μάθημα της Γλώσσας και στο πλαίσιο της εξάσκησής τους στη συγγραφή παραμυθιού, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τα δικά τους παραμύθια. Πέρα, όμως, από τις ιστορίες, φρόντισαν να τις εικονογραφήσουν κατάλληλα! Στο τέλος, ηχογράφησαν τα παραμύθια τους, ώστε να προκύψουν τα προσωπικά τους audiobooks!

Από τη θεματική του θεάτρου, δεν θα μπορούσε να λείπει η Αρχιτεκτονική! Έτσι, συνδέθηκε στις τάξεις μας η αρχιτέκτονας του σχολείου κ. Χρύσα Πολύζου, η οποία μοιράστηκε με τα παιδιά ιδιαίτερες και ξεχωριστές πληροφορίες για τα θέατρα. Τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα τα χαρακτηριστικά της αρχιτεκτονικής των θεάτρων αλλά και την εξέλιξη του θεάτρου στον χρόνο. Στο τέλος κατασκεύασαν και διακόσμησαν τα δικά τους θέατρα!

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-21 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!