ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Ψηφιακός Πολίτης : Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
16. 04. 2021

Το δεύτερο Project Ψηφιακού Πολίτη στο Σχολείο μας είναι γεγονός ! Το ημερήσιο Project μας αφιερώθηκε σε δράσεις για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο με μοναδικά αποτελέσματα από όλες τις τάξεις του Δημοτικού μας.

Α΄ τάξη

Στο πλαίσιο του project για τον Ψηφιακό Πολίτη, η μέρα αφιερώθηκε στα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών, ηλεκτρονικά και κανονικά, παιχνίδια που τα παίζουν με τους φίλους τους και τους κάνουν να νιώθουμε διάφορα συναισθήματα. Αφορμή στάθηκε το βιβλίο ‘Ανέβα επίπεδο’ (Αντώνης Παπαθεοδούλου, Ίρις Σαμαρτζή, εκδόσεις Παπαδόπουλος), το οποίο τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν από τον ίδιο τον συγγραφέα και τους έδωσε τη δυνατότητα να κάνουν διάφορες δραστηριότητες με βάση την ιστορία. Έπειτα συζήτησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, τα ηλεκτρονικά και τα υπόλοιπα, που μπορούν να παίζουν στον ελεύθερο χρόνο τους και κουβέντιασαν για τους λόγους που τα επιλέγουν, τι τους προσφέρουν, πώς τους κάνουν να νιώθουν, αλλά και αν πιστεύουν ότι χρειάζεται να προσέχουν κάτι, ειδικά όταν παίζουν παιχνίδια στις ηλεκτρονικές τους συσκευές. Στο τέλος, για να κλείσει με δημιουργικό τρόπο η μέρα κάποια τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους ‘κονσόλα’ παιχνιδιών και τη γέμισαν με κουμπιά με προτάσεις για παιχνίδια με τους φίλους τους! Άλλα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο χαρτί από τη μια μεριά το αγαπημένο τους ηλεκτρονικό παιχνίδι και από την άλλη το αγαπημένο τους κανονικό παιχνίδι, έγραψαν πληροφορίες για αυτά και παρουσίασαν στην τάξη τις δημιουργίες τους.

Αγγίξαμε έτσι το θέμα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών με πολύ απλό και ευχάριστο τρόπο.

 

Β΄ Τάξη

Μέσα από παραμύθια τα παιδιά της Β΄τάξης μίλησαν για τα προσωπικά δεδομένα, τη σημασία της προστασίας τους και μέσα από παιχνίδια έμαθαν ότι ότι όταν δούμε κάτι που μας φαίνεται περίεργo ή μας φοβίζει στο Διαδίκτυο, χρειάζεται πάντα να ζητάμε βοήθεια. Έπειτα τα παιδιά , δουλεύοντας σε ομάδες, έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες, για ένα υποθετικό πρόβλημα στο Διαδίκτυο, προτείνοντας στο τέλος τη λύση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αποτύπωσαν τις ιστορίες σε μορφή κόμικ και κάποιοι τις δραματοποίησαν. 

 

Γ΄ Τάξη

Στο πλαίσιο του project Ψηφιακού Πολίτη με θέμα την Ασφάλεια στο διαδίκτυο, η Τρίτη Δημοτικού, υποδέχθηκε στην τάξη της την κ. Κάρμεν Ρουγγέρη και συζητήσανε για την ασφάλεια στο διαδίκτυο με αφορμή το βιβλίο της “Ο Σίφης ο Ποντικός και το Διαδίκτυο”.

Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολούθησαν παρουσίαση σχετικά με το τι πρέπει να προσέχουμε όταν αλληλεπιδρούμε με άλλους ανθρώπους στο διαδίκτυο και πώς πρέπει να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα και συμπλήρωσαν ένα κουιζ.

Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν μια αφίσα με το λογότυπο της αγαπημένης τους εφαρμογής και έγραψαν τι πρέπει να προσέχουμε σε αυτή την εφαρμογή και ποιους κανόνες πρέπει να ακολουθούμε, ώστε να είμαστε ασφαλείς.

Students enjoyed the Digital Citizen Project and focused on how to be safe on the internet. Third graders first listened to a story and talked about rules to ensure internet safety. To help them with their reading they were introduced to imperatives, both in the positive and the negative form. The lesson ended with young writers repeating safety rules in writing, based on what they read and creating Internet Safety Posters. 

 

Δ΄ Τάξη

Αρχικά διαβάστηκε το παραμύθι “Ο Σίφης ο Ποντικός και το διαδίκτυο” της Κάρμεν Ρουγγέρη, που αναφέρεται σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Τα παιδιά συζήτησαν και έδωσαν το δικό τους τέλος στην ιστορία! Έπειτα, τα παιδιά γνωρίστηκαν με την ίδια τη συγγραφέα! Η κα. Κάρμεν Ρουγγέρη μίλησε με πολλή χαρά στα παιδιά και συζήτησαν για το πώς μπορούμε να σερφάρουμε στο ίντερνετ με ασφάλεια! 

Στο τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν μια λίστα με κανόνες που θα τους βοηθήσουν να γίνουν υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες. Επίσης έγινε γνωριμία με τα χαρακτηριστικά μιας ιστοσελίδας και συζητήθηκε πώς μπορεί κανείς να ξεχωρίσει ορισμένα χαρακτηριστικά.

Την επόμενη μέρα κάποιοι εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν τις δικές τους παρουσιάσεις.

Ε΄ Τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ Δημοτικού ξεκίνησαν τις δράσεις τους για το Ασφαλές Διαδίκτυο συζητώντας για το grooming. Τα παιδιά συζήτησαν για το grooming στο Διαδίκτυο, έμαθαν για τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά την πλοήγησή τους και έπαιξαν διαδραστικά Quiz σχετικά με την ορθή συμπεριφορά στο Διαδίκτυο. Έπειτα, μέσα από υποθετικά σενάρια οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και κατέληξαν σε συμπεράσματα για το ποιες πληροφορίες μπορούμε να μοιραζόμαστε στο Διαδίκτυο και ποιες όχι. Μίλησαμε εκτεταμένα στην ολομέλεια της Τάξης για τους τρόπους που μπορούμε να παραμείνουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς όσο παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια ή όταν χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στη συνέχεια, τα παιδιά προχώρησαν στην κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού. Δημιούργησαν τη δική τους Monopoly Ψηφιακού Πολίτη αντλώντας έμπνευση από τους κανόνες της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου.

Στο τέλος της ημέρας, επισκέφθηκε την τάξη μας διαδικτυακά η κα. Κουτσομίχα, υπεύθυνη του Τμήματος Βιβλιοθήκης της Σχολής, μιλώντας μας για τους τρόπους που μπορούμε να εντοπίζουμε τις ψευδείς πληροφορίες. Τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο καλλιέργησαν ακόμη περισσότερο την κριτική τους σκέψη και έμαθαν να ψάχνουν για στοιχεία προκειμένου να εξακριβώνουν την εγκυρότητα μιας είδησης.

 

Στ΄ Τάξη

Αρχικά, προκειμένου να κατανοήσουν βιωματικά τα παιδιά τη σημασία των προσωπικών δεδομένων και τη διασφάλισή τους, χωρίστηκαν σε τυχαία ζευγάρια και μοιράστηκαν ένα (φτιαχτό, αλλά αληθοφανές) μυστικό τους. Στην ολομέλεια της τάξης συζητήθηκαν οι ανησυχίες των παιδιών σχετικά με το πώς ένιωσαν κατά τη διαδικασία, πόσο εύκολα είναι να διαμοιραστούν οι πληροφορίες μας αν δεν τις προσέξουμε, τι επακόλουθα θα είχε αυτό σε σχέση με τις διαδικτυακές κοινοποιήσεις που  πραγματοποιούνται καθημερινά. Στη συνέχεια, σε ένα πλαίσιο ενημέρωσης σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου, μελετήθηκε το φαινόμενο του Grooming (διαδικτυακής αποπλάνησης), τεχνικές για να το εντοπίζουμε, να το προλαμβάνουμε, να το αποφεύγουμε όπως και να προστατεύουμε γνωστά μας πρόσωπα από αντίστοιχες διαδικασίες. Επίσης, ακολούθησε εκτενής συζήτηση σχετικά με τα Dangerous Games (Επικίνδυνα Παιχνίδια). Έπειτα, το κάθε παιδί σχεδίασε σε χαρτί ένα λευκό μπλουζάκι στο οποίο ανέλαβε να ζωγραφίσει από ένα έως τρία emoji που να το χαρακτηρίζουν. Τα μπλουζάκια προβλήθηκαν στην τάξη και σχολιάστηκαν από τα υπόλοιπα παιδιά αναφορικά με το τι σημαίνουν οι επιλεγμένοι χαρακτήρες. Παρατηρώντας ότι δεν ταυτίζεται πάντα το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο κάτοχος με την ερμηνεία του από τους θεατές, σημειώθηκε πως αντίστοιχη διαστρέβλωση μπορεί να παρατηρηθεί και στις αναρτήσεις μας στο διαδίκτυο. Επιμείναμε στο γεγονός ότι πρέπει να είναι όλοι πολύ προσεκτικοί με τις διάφορες αναρτήσεις κοινοποιήσεις τους. Τέλος, τη διαδικτυακή μας τάξη επισκέφθηκε η κα. Δαμιάνα Κουτσομίχα, υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης της Σχολής, μιλώντας μας για τις ψευδείς πληροφορίες που διακινούνται στο Διαδίκτυο και μαθαίνοντάς μας έξυπνους τρόπους για να τις εντοπίζουμε.

Students learned how to be better Digital Citizens and participated in the school-wide project, while also being introduced to different types of poetry. They enjoyed four poems from "Beneath the Screen", a book created to help children explore all aspects of online safety. "How true are things on the internet? What happens to internet trolls? How far can a photo posted online travel?" Funny and spooky poems explored these questions, giving students a chance to express themselves and share their ideas. Writers worked on acrostic poems to raise awareness and help others be better digital citizens. The session ended with a funny video about fake news online.

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-21 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!