ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Στ' τάξης: Ταξιδεύοντας στη δική μας... Ιθάκη!
24. 10. 2021

     Η φετινή σχολική χρονιά, έδειξε από την αρχή της ακόμη, ότι θα είναι διαφορετική από όλες τις προηγούμενες. Αποτελεί από μόνη της ένα ξεχωριστό και μοναδικό ταξίδι, που σίγουρα θα είναι γεμάτο περιπέτειες, γνώση και εμπειρίες. Αντικρίζοντας τη θετική σκοπιά της, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, δούλεψαν πάνω στην πρώτη θεματική τους ενότητα με τίτλο "Ταξιδεύοντας στη δική μας Ιθάκη".

     Από τις πρώτες κιόλας μέρες, κατά την επιστροφή τους στο σχολείο, τα παιδιά κατασκεύασαν τις δικές τους βαλίτσες για το ταξίδι αυτό, βάζοντας μέσα όλα όσα πίστεψαν ότι θα ήθελαν να κουβαλήσουν τη φετινή χρονιά. Με τον τρόπο αυτό αναδύθηκαν οι πρώτες σκέψεις, οι αγωνίες, η ψυχική διάθεση και η εκάστοτε οπτική γωνία, αναφορικά με το ιδιαίτερο «ταξίδι» 2020-2021.

     Στο πλαίσιο της ενασχόλησης με ένα από τα γνωστότερα ταξίδια παγκοσμίως, εκείνο του Φιλέα Φόγκ στο μοναδικό έργο του Ιουλίου Βερν «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες» σε συνεργασία με την αρχιτέκτονα της Σχολής, κυρία Χρύσα Πολύζου, έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι αξιοποιώντας παράλληλα τις γνώσεις που απέκτησαν στο μάθημα της Γεωγραφίας αναφορικά με τις γεωγραφικές συντεταγμένες, τη διαφορά ώρας και τις χώρες που επισκέφτηκε ο Φιλέας Φογκ.

     Ακόμα, κλήθηκαν με ανακυκλώσιμα υλικά να κατασκευάσουν ένα από τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκε για την ολοκλήρωση του ταξιδιού αυτού, αξιοποιώντας τη δύναμη του αέρα.

     Στο μάθημα της Γλώσσας, και αφού μελέτησαν ιδιαίτερα κείμενα σχετικά με τα ταξίδια και τις διάφορες διεξόδους που προσφέρουν, οι μαθητές και οι μαθήτριες, περιηγήθηκαν στο campus της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, εντοπίζοντας και φωτογραφίζοντας τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος προκειμένου να ετοιμάσουν σχετικές ηλεκτρονικές παρουσιάσεις.

     Τα ανωτέρω προϊόντα, παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Φύλακας Άγγελος», το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα παιδιά της Α΄ τάξης, όπου ο κάθε «Φύλακας» της Στ΄ «υιοθετεί» ένα «Αγγελάκι» από την Α΄ προκειμένου να το ενισχύσει στη διαδικασία ένταξης και ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο. Έτσι, οι «φύλακες» ξενάγησαν εικονικά τα «αγγελάκια» τους στους χώρους του campus, δίνοντάς τους πληροφορίες για το κάθε σημείο αναφοράς.

     Στα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Ιστορίας, τα παιδιά μελέτησαν το σχήμα της Γης και το πώς μέσα στο πέρασμα του χρόνου αυτό διαφοροποιήθηκε στις αντιλήψεις των ανθρώπων ανάλογα με τις αντίστοιχες Γεωγραφικές Ανακαλύψεις. Σημείο στο οποίο τα παιδιά στάθηκαν και μελέτησαν ήταν οι αντιφατικές απόψεις σχετικά με αυτό το ζήτημα, αλλά και η αντιμετώπιση του Γαλιλαίου όταν παρουσίασε τις δικές του, ανήκουστες για την εποχή, θέσεις. Τη Δίκη του Γαλιλαίου τα παιδιά τη μελέτησαν, τη σχεδίασαν και τέλος, τη δραματοποίησαν σε ομάδες.

     Σε συνεργασία με την υπεύθυνη STEAM, κυρία Στεφανία Λάμπουρα, τα παιδιά μελέτησαν τόσο θεωρητικά όσο και πειραματικά την πυκνότητα και την άνωση, αναφορικά με τα διάφορα θαλάσσια μεταφορικά μέσα. Σε ομάδες κατασκεύασαν τα δικά τους μέσα προσέχοντας κατά τον σχεδιασμό να τα κάνουν όσο πιο ανθεκτικά μπορούσαν. Οι προσπάθειες των παιδιών δοκιμάστηκαν και συζητήθηκαν τα στοιχεία εκείνης που φάνηκε πιο ανθεκτική.

     Τα ταξίδια είναι ιδιαίτερα, έχουν ενδιαφέρον, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι επιβαρύνουν και το περιβάλλον. Μελετώντας, λοιπόν, την εξέλιξη των μεταφορικών μέσων αλλά και τη συχνότητα αξιοποίησής τους σήμερα, τα παιδιά μελέτησαν το Οικολογικό Αποτύπωμα, τη σημασία του, την αξία υπολογισμού του, αλλά και τις μεθόδους μείωσής του. Στο τέλος, το κάθε παιδί, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, σχεδίασε το δικό του Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, αξιοποιώντας όσα είχαν αναφερθεί σχετικά με την μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος.

     Many of our daily activities - such as using electricity, driving a car, or disposing of waste - cause greenhouse gas emissions. Together these emissions make up a household's carbon footprint. Inquisitive fifth graders were challenged to take part in a Carbon Footprint Survey and create a footprint to show the relative size of their families’ impact on the environment. After reflecting on the outcome, they came up with creative ways to reduce the size of their carbon footprint and go even greener!

     Στο κλείσιμο της Θεματικής Ενότητας, δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η ενασχόληση με το ποίημα του Κ. Π. Καβάφη «Ιθάκη». Τα παιδιά αφού μελέτησαν αναλυτικά τον κάθε στίχο, συζητώντας σχετικά με τη σημασία που αναδύουν για τη ζωή, τους στόχους και την καθημερινότητα, γνώρισαν βασικά στοιχεία της ζωής και του έργου του ποιητή. Τέλος, εμπνευσμένοι από τους στίχους που μίλησαν στην καρδιά τους, εικονογράφησαν τα συναισθήματά τους, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την αξία της «προσωπικής Ιθάκης», του προορισμού, του στόχου, αλλά και της ίδιας της διαδρομής του ταξιδιού.

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-23 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!