ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Στ' τάξης: Digital Leaders - Ψηφιακός Πολίτης
20. 12. 2021

     Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης πραγματοποίησαν το project "Digital Leaders", το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος  "Ψηφιακός Πολίτης" που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια στο Δημοτικό Σχολείο και σκοπό έχει να γίνουν τα παιδιά υπεύθυνοι και ασφαλείς χρήστες της τεχνολογίας, η οποία και λόγω των συνθηκών που βιώνουμε είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.

 

 

     

     

     Αρχικά, τα παιδιά μελέτησαν υλικό που συνάντησαν στον ιστότοπο saferinternet4kidsσχετικά με τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει, αλλά και τις μεθόδους αντιμετώπισής τους. Το υλικό αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν να αναπαραστήσουν σε ζευγάρια δημιουργώντας το δικό τους θεατρικό κείμενο/δρώμενο.

 

 

     Επειδή, όμως, το Διαδίκτυο αποτελεί πια μέρος της καθημερινότητάς μας πρέπει και να γνωρίζουμε πώς να προστατέψουμε τον εαυτό μας και από την υπερέκθεση σε αυτό. Στην κατανόηση αυτού του ζητήματος μας βοήθησε η κ. Δαμιάνα Κουτσομίχα, Διευθύντρια της βιβλιοθήκης "Δημήτρης & Αλίκη Περρωτής", η οποία σε μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδραστική παρουσίαση-συζήτηση έφερε τα παιδιά σε επαφή με την έννοια του Ψηφιακού Αποτυπώματος και με τον τρόπο που ο καθένας και η καθεμία από εμάς δημιουργεί το δικό του αποτύπωμα, τις επιπτώσεις που αυτό μπορεί να έχει στη μετέπειτα ζωή μας και το πόσο σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε υπεύθυνη και όχι φοβική στάση απέναντι σε αυτό. Τέλος, η κ. Κουτσομίχα παρουσίασε στα παιδιά τα "μυστικά" της ορθής αναζήτησης πηγών στο διαδίκτυο, ώστε να είναι βέβαια πως επιλέγουν τις σωστές, ιστορικά και επιστημονικά τεκμηριωμένες πληροφορίες.

 

 

     

     Σημαντικό σημείο στο οποίο στάθηκαν ήταν η καλή χρήση της τεχνολογίας και συγκεκριμένα των SocialMedia. Αφού πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με τις fakeκαι realαναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα παιδιά αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τα μέσα της Σχολής προκειμένου να κινητοποιήσουν θετικά τον ιστό. Έτσι, κάλεσαν την υπεύθυνη της εξωστρέφειας του ομίλου αναφορικά με τα SocialMedia, κυρία Νίκη Χριστοπούλου, να συζητήσουν σχετικά με τις τεχνικές και μεθόδους θετικής κινητοποίησης των ακολούθων στο Facebookκαι το Instagram, ενώ από κοινού αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία ηλεκτρονική καμπάνια με περιβαλλοντική κατεύθυνση.

 

 

         

     Τα παιδιά, λοιπόν, ως τα μεγαλύτερα του σχολείου, αφού μελέτησαν προσεκτικά τους κανόνες Ορθής Χρήσης των συσκευών iPads και του Διαδικτύου κλήθηκαν να καταστρώσουν μία ενημερωτική καμπάνια. Για τον σκοπό αυτό οι μαθητές με την υπόδειξη και την καθοδήγηση των δασκάλων εγκατέστησαν στις συσκευές τους την εφαρμογή Canva, ένα εργαλείο που τους βοήθησε στο να δημιουργήσουν δικά τους πόστερ, παρουσιάσεις, infographicsκ.ά. που περιελάμβαναν πολύ χρήσιμες συμβουλές για την υπεύθυνη χρήση των ipadsκαι του διαδικτύου. Αποδέκτες των "Οδηγών" αυτών ήταν τα παιδιά της Β' τάξης που μόλις άρχισαν να χρησιμοποιούν τις συσκευές τους και σίγουρα έχουν πολλά να πάρουν από την εμπειρία των μεγαλύτερων παιδιών!

 

 

     

     Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες, μελετώντας ένα κείμενο κατευθυντικού λόγου, ήρθαν σε επαφή με τη γνωστή εκπαιδευτική εφαρμογή Kahoot με την οποία κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα δικά τους κουίζ, τα οποία δόθηκαν συνοδευτικά με τις παρουσιάσεις και τις αφίσες στους μαθητές της Β’ τάξης. Τα κουίζ που έφτιαξαν τα παιδιά περιλάμβαναν ερωτήσεις σχετικές με τις συμβουλές που είχαν δοθεί, ώστε οι μαθητές της Στ’ ως δάσκαλοι να «ελέγξουν» με έναν ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο τις γνώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές της Β’.

 

 

     Σε συνεργασία με την υπεύθυνη του STEAM, κυρία Στεφανία Λάμπουρα, στο πλαίσιο της μελέτης της Θερμότητας, δούλεψαν πάνω σε ψηφιακές προσομοιώσεις για την καλύτερη κατανόηση της ενέργειας αυτής.

 

 

  

    

     Φυσικά, η ορθή χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών περιλαμβάνει και την εξασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ της χρήσης τους και της επαφής με τη φύση. Με γνώμονα αυτή την ισορρόποία, σε συνεργασία με την αρχιτέκτονα της Σχολής, κυρία Χρύσα Πολύζου, οργανώθηκε πεζοπορία στον Χορτιάτη κατά την οποία τα παιδιά άφησαν πίσω κάθε τι ηλεκτρονικό και αναλώθηκαν σε δραστηριότητες στη φύση.

 

 

      Κατακλείδα της θεματικής αυτής ενότητας ήταν η συμμετοχή παιδιών της Στ΄ τάξης στον διαγωνισμό με θέμα «To report και το block στο διαδίκτυο είναι θάρρος. Ημέρα ασφαλούς Διαδικτύου 2022» που διοργανώνεται από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Για τον σκοπό αυτό η ομάδα ετοίμασε ένα BranchingScenarioVideoπροκειμένου να κινητοποιήσει και να ενημερώσει τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα μέσα από ένα διαδραστικό υλικό στο οποίο ο κάθε θεατής επιλέγει τη συνέχεια που επιθυμεί.

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-22 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!