Οι μαθητές και οι μαθήτριές ανέλαβαν καθήκοντα αρχιτέκτονα και πολιτικού μηχανικού, καθώς κλήθηκαν να μελετήσουν πως κατασκευάζονται και λειτουργούν οι πόλεις.
Πραγματοποιήσαν λοιπόν, δράσεις φιλαναγνωσίας μέσα από τις οποίες έμαθαν για το επάγγελμα του αρχιτέκτονα και του πολιτικού μηχανικού. Σε συνεργασία με γονείς, χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν διαφορετικά κομμάτια μιας πόλης. Όταν ολοκλήρωσαν τις ομαδικές τους εργασίες, τις ένωσαν και δημιούργησαν μια ολοκληρωμένη πόλη.
Σε συνεργασία με την αρχιτέκτονα κ. Χρύσα Πολύζου τα παιδιά μίλησαν για το πως οι πόλεις διαφέρουν από τα χωριά, τι υπάρχει σε αυτές και ποιος ευθύνεται για την κατασκευή τους. Έπειτα, έλαβαν ανατροφοδότηση και επανασχεδίασαν μία ακόμη πόλη, ωστόσο αυτή την φορά δόθηκε περισσότερη έμφαση στη λειτουργία των κτιρίων. Ο κάθε μαθητής ανέλαβε να φτιάξει ένα συγκεκριμένο κτίριο το οποίο τοποθετήθηκε σε ένα χαρτόνι, ώστε να συσταθεί μια νέα πόλη.
Στην συνέχεια οι μαθητές ταξίδεψαν στο μέλλον και τις πόλεις που θα υπάρχουν σ’ αυτό. Αναρωτήθηκαν πώς θα μπορούσε να είναι μια πόλη του μέλλοντος. Από πού θα παίρνει το φαγητό; Με ποια μορφή θα κυριαρχεί η φύση στην πόλη αυτή και τι μέσα μαζικής μεταφοράς θα υπάρχουν; Τα παιδιά λοιπόν, χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν να φτιάχνουν την δική τους μελλοντική πόλη.
Τέλος, τα παιδιά ασχολήθηκαν με ένα πιο προσωπικό και πιο μικρό κομμάτι των πόλεων, το δωμάτιο τους. Έφτιαξαν λοιπόν κολάζ με φωτογραφίες από τα δωμάτια τους και τα παρουσίασαν στην τάξη.