ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Στ' τάξης: Κινούμαι και ζω με ασφάλεια.
22. 03. 2022

     Σε κάθε ηλικία ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζει τους κινδύνους με τους οποίους ενδέχεται να έρθει αντιμέτωπος, ώστε να δύναται να τους αποφύγει και να προφυλαχθεί κατάλληλα κάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες πρόληψης.  Έτσι λοιπόν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Κινούμαι και ζω με ασφάλεια» γίνονται ερευνητές με σκοπό την πρόληψη και αποφυγή ατυχημάτων.

    

 Προκειμένου να μελετήσουν τις ιδέες και τις απόψεις των συμμαθητών και συμμαθητριών τους από όλο το σχολείο, συντάσσουν ερωτηματολόγιο αξιοποιώντας τις συσκευές ipad, ώστε να μελετήσουν ποια είναι τα σημεία, οι χώροι και τα μέσα που κατά την άποψη των παιδιών εμφανίζουν τη μεγαλύτερη επικινδυνότητα. Τις απαντήσεις επεξεργάζονται σε ομάδες μελετώντας παράλληλα στα Μαθηματικά τους Λόγους και τις Αναλογίες, όπως επίσης και κάνοντας μία εισαγωγή στην έννοια των Ποσοστών.

 

 

     Όπως έχουν δείξει πολλές μελέτες, η κουζίνα είναι το σημείο του σπιτιού με τη μεγαλύτερη επικινδυνότητα. Έτσι, την τάξη μας επισκέφτηκε η διατροφολόγος της Σχολής, κυρία Δάφνη Νταλάπα, προκειμένου να συζητήσει με τα παιδιά σχετικά με τα σημεία που θα πρέπει να προυσέχουμε όταν δραστηριοποιούμαστε στην κουζίνα. Επίσης, συζήτησαν σχετικά με την ασφάλεια τροφίμων, τη διαφορά των ενδείξεων στα προϊόντα (ανάλωση πριν από…, ημερομηνία λήξης…) και τις ενδείξεις που μας φανερώνουν την υγεία των τροφίμων. 

 

   

      Επειδή, όμως, ατυχήματα συμβαίνουν και είναι σημαντικό να ξέρουν τα παιδιά πώς θα μπορέσουν να βοηθήσουν σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο για κάποιον συνάνθρωπό τους, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον εκπαιδευτικό οργανισμό «Μικροί Ήρωες» προκειμένου να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Αγωγή υγείας & Πρώτες Βοήθειες» όπου έμαθαν πώς θα πρέπει να φροντίζουν το σώμα τους και να αντιμετωπίσουν τα απρόβλεπτα περιστατικά, συζήτησαν για τους συνηθισμένους τραυματισμούς, όπως επίσης εφάρμοσαν με τη βοήθεια των ειδικών ΚΑΡΠΑ (Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση), τεχνητή αναπνοή και καρδιακές μαλάξεις.

 

     Στο μάθημα των Φυσικών τα παιδιά ασχολήθηκαν με το κυκλοφορικό σύστημα, τη λειτουργία των οργάνων του και κατ ΄ επέκταση με το αίμα και τη χρησιμότητά του στον ανθρώπινο οργανισμό. Σχετικά, ασχολήθηκαν με την εθελοντική αιμοδοσία, τη ιδιαίτερη σημασία της σε περιπτώσεις ατυχημάτων και τις ομάδες αίματος.

 

 

     Στο πλαίσιο της θεματικής "Ατυχήματα" και πιο συγκεκριμένα στο μάθημα της Β΄ξένης γλώσσας, τα παιδιά δημιούργησαν  σε ομάδες αφίσες για την πρόληψη των ατυχημάτων. 

 

 

     Mistakes often take us in different directions and help us learn and discover new things. A lot of things were impossible before someone worked out how to do them. Invention challenges were on to spark teamwork and creative problem solving. Young innovators got inspired by renowned inventors and were determined to design, build, test, evaluate, redesign and share solutions to make the world a happier place with a Confetti launcher! Ingenious ways to launch confetti were figured out and big bursts of little bits of paper made everybody smile! 

 
 

     Και επειδή ενά εργαστήριο είναι από μόνο του χώρος που μπορεί να συμβούν ατυχήματα, ενώ τα παιδιά στο μάθημα των Φυσικών μελετούσαν τις ιδιότητες των Οξέων και των Βάσεων, σε συνεργασία με την υπεύθυνη STEAM του σχολείου, κυρία Στεφανία Λάμπουρα, μετέβησαν στο εργαστήριο του Κολλεγίου Perrotis. Εκεί, ο δρ. Τρύφων Αδαμίδης, αφού μίλησε στα παιδιά σχετικά με την ασφάλεια στο εργαστήριο, πραγματοποίησε πειράματα σχετικά με τη μέτρηση της οξύτητας και της βασικότητας διάφορων προϊόντων καθημερινής χρήσης.

 

     Ατυχήματα, φυσικά συμβαίνουν και στον θαλάσσιο χώρο, με τα αποτελέσματα πολλές φορές να είναι πολύ έντονα για το οικοσύστημα. Στο πλαίσιο του προγράμματος Φύλακας Άγγελος που υλοποιείται στο σχολείο, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ συνάντησαν τα παιδιά της Α΄ τάξης προκειμένου να πραγματοποιήσουν πείραμα σχετικά με τη δυσκολία απομάκρυνσης των ρύπων από τη θάλασσα, ώστε να κατανοήσουν τη σημασία που έχει να προστατεύουμε το περιβάλλον. 

 
 

Μία δράση που ξεκίνησε και στο πλαίσιο της θεματικής αυτής ενότητας και φυσικά θα συνεχιστεί για κάποιο διάστημα είναι η συμμετοχή της ομάδας “AFS Rocks!” στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης “ST3dM2022” του τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ. Τα παιδιά θα μελετήσουν το σχολικό μας συγκρότημα, εντοπίζοντας ένα στοιχείο που χρήζει βελτιώσεων και σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη και αφού εκπαιδευτούν σε προγράμματα τρισδιάστατης σχεδίασης, θα επινοήσουν και θα σχεδιάσουν μία κατασκευή που θα βοηθήσει τον σκοπό τους.

 

Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-22 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!