ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ   /   Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση   /   Δημοτικό Σχολείο   /   Blog
Blog
Project Στ' τάξης: Χτίζοντας το έξυπνο και οικολογικό σπίτι του μέλλοντος!
21. 11. 2022
 
 
   Η βιώσιμη ανάπτυξη και η προστασία του περιβάλλοντος είναι ζητήματα που μας απασχολούν όλο και πιο έντονα τα τελευταία χρόνια. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, καθίσταται αναγκαία η ανάπτυξη σχετικών δραστηριοτήτων και η εμβάθυνση στο πεδίο.
 
   Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, στράφηκαν σε αυτές τις αναζητήσεις στο πλαίσιο της θεματικής τους ενότητας με τίτλο "Χτίζοντας το έξυπνο και οικολογικό σπίτι του μέλλοντος".
 
   Αρχικά, μελέτησαν την κλιματική αλλαγή ως φαινόμενο, τις προεκτάσεις, τις αιτίες και τα αποτελέσματα αυτής. Ασχολήθηκαν με την έννοια της βιωσιμότητας στο πλαίσιο της κατοικίας ευρύτερα αλλά και με τα Earthships, ως εναλλακτική πρόταση αποτελεσματικής ενεργειακής διαχείρισης και επανάχρησης. Με την υποστήριξη της κυρίας Χρύσας Πολύζου, υπεύθυνη παιδικής αρχιτεκτονικής της Σχολής, τα παιδιά κατασκεύασαν σε ομάδες, με ανακυκλώσιμα υλικά, τα δικά τους Earthships. Πρότειναν λύσεις για αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ανακύκλωση και αποτελεσματική ενεργειακή διαχείριση.
 
 
 
 
 
   Συνέχεια αυτού και σε συνεργασία με τον κύριο Στέργιο Καμπούρη, υπεύθυνο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ομίλου, ήταν το να φυτέψουν τα παιδιά καλλωπιστικά φυτά στα παρτέρια του σχολείου και να αναλάβουν τη φροντίδα τους. Παράλληλα ενημερώθηκαν και αξιοποίησαν την τεχνική της κομποστοποίησης ως εφαρμογή διαχείρισης των οργανικών αποβλήτων και πλέον η τάξη έχει τον δικό της κομποστοποιητή στο σχολείο. 
 
 
 
 
   Με αφετηρία τη βιωματική εμπλοκή των παιδιών με τα μαθησιακά αντικείμενα και με σκοπό την επαφή με τη φύση, πραγματοποίησαν πεζοπορία στον Χορτιάτη όπου αναγνώρισαν την αξία της βιοποικιλότητας, ήρθαν σε επαφή με δέντρα, καρπούς του δάσους και τη φυσική ομορφιά του περιβάλλοντος. Στο σχολείο τα παιδιά μάζεψαν ελιές από τα ελαιόδεντρα της σχολής και ξεκίνησαν τη διαδικασία παρασκευής βρώσιμης ελιάς με σκοπό κάθε παιδί να έχει το δικό του βαζάκι με ελιές. 
 
 
   Στα πλαίσια του STEM, με την υπεύθυνη του εργαστηρίου, κυρία Σοφία Κουβαλάκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες έφτιαξαν κυκλώματα με φωτάκια led τα οποία λειτούργησαν με ηλιακά πάνελ. Με τον τρόπο αυτό είδαν στην πράξη τη μετατροπή της ηλιακής ενέργειας σε ηλεκτρική.
 
 
 
 
   Αναφορικά με την ενασχόλησή με τον χώρο - το σπίτι που μας φιλοξενεί - δηλαδή τις εγκαταστάσεις της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, τα παιδιά ήρθαν σε επικοινωνία με την υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης, κυρία Δαμιάνα Κουτσομίχα, για να μιλήσουν για το κεντρικό κτίριο του campus, του Princeton Hall. Συζήτησαν σχετικά με την ιστορία του, από την αρχική του κατασκευή μέχρι την ανακατασκευή του μετά τον μεγάλο σεισμό, τις εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που στεγάζονται εκεί, αλλά τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα. Έπειτα, συνέταξαν τα δικά τους περιγραφικά κείμενα, αξιοποιώντας τις σημειώσεις που κράτησαν από τη συνάντηση αυτή.
 
 
 
 
   Στη συνέχεια, μελετήθηκαν παραδείγματα ανά τον κόσμο σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας, τα παιδιά έμαθαν πληροφορίες σχετικά με τις δέκα πιο "πράσινες" πόλεις του πλανήτη και τις πρακτικές που έχουν εφαρμόσει, ενώ γνώρισαν και στοιχεία για την συνοικία - οικολογικό πρότυπο του Ηνωμένου Βασιλείου - BedZED. Στο μάθηματων Αγγλικών, τα παιδιά ασχολήθηκαν ειδικότερα με το οικολογικό αποτύπωμα ώς έννοια και ανέπτυξαν στρατηγικές για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
 
   Interactive structures and informational photographs helped fifth graders enter Tesla Town, go into a hydroelectric power plant and see a turbine, visit a solar powered house and a wind farm so as to explore electricity generation and delivery. They also used a carbon footprint calculator to measure to what extent carbon emission from their lifestyle choices impact the environment and they came up with practical everyday green choices so as to become part of the solution to this global problem. 
 
 
 
 
   Αφού, λοιπόν, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν ήδη εμβαθύνει αρκετά στο ζήτημα των οικολογικών-πράσινων κτιρίων, προχωρήσανε σε προτάσεις για καλές πρακτικές που μπορούμε να υιοθετήσουμε στο σπίτι και στην οικογένεια με σκοπό το να διαφυλάξουμε το μέλλον του πλανήτη. Επίσης πρότειναν λύσεις και για το Σχολείο και για τον λόγο αυτό έφτιαξαν αφίσες και συζήτησαν με τις μικρότερες τάξεις για ιδέες και λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας στη σχολική καθημερινότητα.
 
 
 
 
   Η θεματική αυτή ενότητα έκλεισε με την εκδρομή στην Αθήνα και την επίσκεψη στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Εκεί τα παιδιά είχαν την την ευκαιρία να περιηγηθούν στη διαδραστική έκθεση για την κλιματική αλλαγή που βρίσκεται στο κέντρο Γαια. Ήρθαν σε επαφή με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο με την ενέργεια και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αλλά και έννοιες όπως οι μεταφορές, η παραγωγή τροφίμων και η χρήση νερού, τα απορρίμματα - η ανακύκλωση και τέλος η προσωπική ευθύνη, η παγκοσμιότητα και επιπτώσεις τους.
 
 
 
 
Τα παιδιά, έτσι, κατανόησαν με τον καλύτερο και πιο αποτελεσματικό τρόπο ότι αποτελεί συλλογική και ατομική ευθύνη να προστατεύουμε και να φροντίζουμε τον κόσμο στον οποίο όλοι ζούμε.
 
Eξερευνούμε
Αξιολογούμε
Αλλάζουμε τη ζωή μας
Γνωρίζουμε τον κόσμο
Κατακτούμε τη γνώση
Διαφοροποιούμε τις μεθόδους μας
Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα
Χτίζουμε τον κόσμο
της φαντασίας μας
Καλλιεργούμε
παιδεία
American Farm School on Facebook American Farm School on Youtube American Farm School on Flickr American Farm School on Instagram American Farm School on Linkedin
 
© 2017-23 American Farm School
X
Είστε απόφοιτος;
Κρατήστε επαφή!