Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού βιωματικού προγράμματος “Δάσος” και έχοντας ήδη αναφερθεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης των φυτών, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης επικεντρώθηκαν στη σημασία του ήλιου και της φωτοσύνθεσης στη ζωή των φυτών. Όπως και οι άνθρωποι, έτσι και τα φυτά, χρειάζονται την τροφή τους. Πού τη βρίσκουν; Τη μαγειρεύουν, φυσικά! Με λίγο νεράκι, λίγο διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα (δε θα το θυμόμαστε, είναι σίγουρο!) και θρεπτικές ουσίες από το χώμα, γίνεται ένα πολύ νόστιμο φαγητό. Για να ξεκινήσει, όμως, το μαγείρεμα, χρειάζεται και κάτι άλλο: ο ήλιος.
Κι επειδή δεν πρέπει να μένουμε μόνο στα λόγια, τα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν ένα πείραμα για να διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια τη σημασία της ηλιακής ακτινοβολίας στην ανάπτυξη των φυτών. Έτσι λοιπόν, φόρεσαν τις ρόμπες τους και κατευθύνθηκαν στο εργαστήριο. Εκεί, χωρισμένα σε δυάδες, πήραν από ένα γλαστράκι και αφού έβαλαν μέσα σ’ αυτό φακές, το σκέπασαν με νοτισμένο βαμβάκι.
Τέλος, γυρίζοντας στην τάξη, τοποθέτησαν τα μισά γλαστράκια στο παράθυρο και τα άλλα μισά σε σκοτεινό μέρος μέσα στην ντουλάπα. Θα χρειαστεί μερικές μέρες υπομονή για να παρατηρήσουμε τη διαφορετική ανάπτυξη που θα έχουν τα μεν από τα δε.