Στο πλαίσιο του καινοτόμου βιωματικού προγράμματος της Υγιεινής Διατροφής, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης αποφάσισαν να ασχοληθούν με το food science και να πειραματιστούν στον χώρο του εργαστηρίου, με τη βοήθεια της συμβούλου του STEM, κας Ελένης Βουκλουτζή! Φόρεσαν λοιπόν, τις εργαστηριακές τους ποδιές, χωρίστηκαν σε ομάδες και έπιασαν δουλειά! Στόχος των μαθητών/μαθητριών ήταν να κατασκευάσουν μπαταρίες από λεμόνι κι έτσι να φτιάξουν τα δικά τους ηλεκτρικά κυκλώματα!
Αρχικά, περιεργάστηκαν πώς είναι μια μπαταρία και έμαθαν ότι αποτελείται από δύο πόλους (θετικός και αρνητικός) και πως για να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα θα πρέπει να συνδέσουν αυτούς τους δύο πόλους μεταξύ τους. Έπειτα με έκπληξη έμαθαν ότι μπορούν να λειτουργήσουν σαν μπαταρία και οι τροφές που περιέχουν οξέα, όπως το λεμόνι και το πορτοκάλι!
Έτσι δεν έχασαν χρόνο και δοκίμασαν να φτιάξουν τα δικά τους κυκλώματα, πρώτα με μπαταρία κι έπειτα με λεμόνι. Συνεργάστηκαν με τα ζευγάρια τους και πειραματίστηκαν συγκρίνοντας την ισχύ μιας κανονικής μπαταρίας και μιας αυτοσχέδιας με λεμόνι.
Παρατήρησαν με ενθουσιασμό ότι ο βομβητής και το λαμπάκι μπορούν να λειτουργήσουν εξίσου και με τις δύο μπαταρίες. Όμως η ισχύς της κανονικής μπαταρίας είναι υψηλότερη, συμπέρασμα το οποίο επιβεβαίωσαν με τη χρήση ενός βολτόμετρου. Η αποστολή των μικρών επιστημόνων εξετελέσθη με μεγάλη επιτυχία!