Η διαφάνεια σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για το σύγχρονο καταναλωτή. Η βιομηχανία κρέατος δεν μπορεί να αγνοήσει τις σύγχρονες αυτές απατήσεις της αγοράς που απαιτεί την πλήρη πρόσβαση στην πληροφορία σε όλα τα στάδια της. Μια αυξανόμενη τάση που συμβάλλει σε αυτό είναι η βιώσιμη κατανάλωση. Ο καταναλωτής ενδιαφέρεται και ασχολείται περισσότερο με την προέλευση του κρέατος, τη διαδικασία μέχρι την πώληση του προϊόντος, αλλά και τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον. Προκειμένου να διατηρούνται όλα τα θέματα που αφορούν την επεξεργασία του κρέατος ξεκαθαρά και διαφανή, είναι σημαντικό να υπάρχουν συνεχείς διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την ιχνηλασιμότητα, τις προδιαγραφές του προϊόντος και την ποιότητα.
Γράφει η: αν.διευθύντρια του Γραφείου Διαχείρισης Στρατηγικών Έργων, Δρ. Ευδοκία Κρυσταλλίδου
Το γραφείο Διαχείρισης Στρατηγικών έργων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής επιχειρεί την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας για τη διαχείριση αλλά και την ιχνηλασιμότητα βοοειδών ελευθέρας βοσκής της σπάνιας Βραχυκερατικής φυλής και της Ελληνικής Κόκκινης φυλής που εκτρέφονται στα ορεινά της Ροδόπης.
Οι αυτόχθονες φυλές αποτελούν αναξιοποίητο πολιτιστικό κεφάλαιο για την κτηνοτροφία και εν δυνάμει πηγή εισοδήματος για τον τοπικό πληθυσμό που σήμερα δυσκολεύεται να επιβιώσει στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Οι ορεινές περιοχές της Ελλάδας είναι σημαντικού ενδιαφέροντος και σημασίας εξαιτίας της σπάνιας βιοποικιλότητας και των πολλών μοναδικών ειδών χλωρίδας και πανίδας. Οι πλούσιοι αυτοί βοσκότοποι αποτελούν τη φυσική διατροφή των ελληνικών φυλών βοοειδών. Η ελεύθερη βόσκηση γίνεται χωρίς ιδιαίτερη οργάνωση και καθοδήγηση με αποτέλεσμα η δυναμική της παραπάνω εκτροφής να μην αξιοποιείται πλήρως. Οι κτηνοτρόφοι δεν μπορούν να στηρίζουν τη βιωσιμότητα τους στην οικονομική ενίσχυση διατήρησης των γενετικών πόρων της φυλής. Θα πρέπει να δημιουργήσουν και να υλοποιήσουν ένα νέο οικονομικό μοντέλο που θα βασίζεται στην αξιοποίηση των ευεργετικών επιδράσεων της βόσκησης καθώς και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της φυλής που διαθέτουν . Η αξιοποίηση της περνάει μέσα από την συνδυαστική χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και εστιασμένης πολιτικής μάρκετινγκ.
Τις ανάγκες αυτές καλύπτουν οι τεχνολογίες Digitanimal και “KalaΘos Meat -TRACE”
Η λογική της προσέγγισης που ακολουθείται είναι «από το λιβάδι στο πιάτο» και μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη με αντίστοιχες τεχνολογίες:
Για περισσότερα νέα από τις δράσεις και τα project του Γραφείου Διαχείρισης Στρατηγικών Έργων επισκεφθείτε το blog.