Στο επιστημονικό περιοδικό Open Schools Journal for Open Science άρθρο μαθητών του ΓΕΛ– Ομάδα Ρομποτικής
Η "μελέτη και δημιουργία σεισμογράφου για εκπαιδευτική χρήση" ήταν ο τίτλος άρθρου που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό "Open Schools Journal for Open Science" με την υπογραφή επτά μαθητών του Γενικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής και του club Ρομποτικής.
Οι μαθητές: Κωνσταντίνος Ανδριώτης, Δημήτρης Γραικός, Ντανιέλ Κοτόρρι, Κωνσταντίνα Αγαπητού, Μαρία Ιωάννου, Δημήτρης Χρήστου και Παύλος Αζιλαζιάν - υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους Νίκου Πεγιόπουλου - συνέταξαν το άρθρο μετά τη βράβευση τους στο διαγωνισμό «φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο», τονίζοντας ότι «πρωταρχικός στόχος της κατασκευής του σεισμογράφου ήταν η ενημέρωση του κοινού για τους σεισμούς ώστε να υπάρχει καλύτερη αντιμετώπιση του κοινού σε περίπτωση σεισμού και, συνεπώς, αποφυγή ατυχημάτων».
Διαχρονικά, το ΓΕΛ της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής προωθεί, ενθαρρύνει και υποστηρίζει ποικιλοτρόπως την ενασχόληση των μαθητών με διάφορες επιστήμες, μέσω του προγράμματος STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), το οποίο είναι ένα σύνολο από εκπαιδευτικές δραστηριότητες εστιασμένες στους τομείς των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών.
Με την εκπαίδευση STEM επιχειρείται η μετάβαση από την παραδοσιακή καθηγητοκεντρική διδασκαλία στη διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο έχει η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση. Οι μαθητές συνεργάζονται μεταξύ τους σε ομάδες για την επίλυση προβλημάτων μέσω projects χρησιμοποιώντας την επιστημονική μέθοδο (παρατήρηση, υπόθεση, πείραμα, θεωρία, νόμος). Με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες, καλλιεργούν τις προσωπικές τους ικανότητες και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Η εκπαίδευση STEM στο Γενικό Λύκειο της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής υλοποιείται: