Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης στο πλαίσιο του καινοτόμου βιωματικού προγράμματος ‘Αστική Ανάπτυξη’ έγιναν για λίγο μικροί αρχαιολόγοι με τη βοήθεια της κας Χρύσας Πολύζου, αρχιτέκτονα του σχολείου! Σε σύνδεση με το μάθημα της Ιστορίας, μεταφέρθηκαν για λίγο στην Αρχαϊκή εποχή και χρωμάτισαν αγγεία μελανόμορφου και ερυθρόμορφου ρυθμού. Ο στόχος ήταν αυτά να αποτελέσουν το αντικείμενο της αρχαιολογικής τους έρευνας.
Έτσι στο δεύτερο κομμάτι της έρευνας ακολούθησε η ανασκαφή για την εξεύρεση των αγγείων. Σε συνεργασία με την κα Πολύζου κατευθύνθηκαν στον λαχανόκηπο, όπου ο χώρος του freeplay είχε μεταμορφωθεί σε πραγματικό χώρο ανασκαφικής έρευνας. Χωρισμένοι σε ομάδες αναζήτησαν τα «κρυμμένα» κομμάτια των αγγείων. Κάποιοι στην ομάδα έσκαβαν, κάποιοι φωτογράφιζαν και κάποιοι κατέγραφαν και σχεδίαζαν τα ευρήματα. Αφού συγκέντρωσαν όσα περισσότερα κομμάτια αγγείων μπορούσαν, συνέχισαν τοποθετώντας τα πολύ προσεκτικά σε ειδικά σακουλάκια, ολοκληρώνοντας έτσι και το δεύτερο στάδιο της ανασκαφής μας.
Στο τρίτο κομμάτι ακολούθησε η συντήρηση των αγγείων. Τα παιδιά χωρίστηκαν πάλι στις ομάδες τους, πήραν πολύ προσεκτικά τα ευρήματά τους και έκαναν το τελικό καθάρισμα. Έπειτα, προσπάθησαν να τα συναρμολογήσουν χρησιμοποιώντας χαρτοταινία για αρχή και στη συνέχεια πάρα πολύ προσεκτικά κόλλα. Όπως ήταν αναμενόμενο κάποια κομμάτια έλειπαν, τα οποία αντικατέστησαν ‘γεμίζοντας’ τα κενά με πηλό, για να έρθουν τα αγγεία και πάλι στην αρχική τους μορφή. Σαν γνήσιοι αρχαιολόγοι, τα παιδιά έκαναν τον απολογισμό τους, έλεγξαν τις καταγραφές τους και απόλαυσαν το τελικό στάδιο της ανασκαφικής έρευνας, τη συντήρηση των αγγείων, που θα αποτελέσουν στη συνέχεια και αντικείμενο έκθεσης του «αρχαιολογικού μουσείου της Δ’ τάξης»!